Moto Guzzi T5 850 ccm

10.11.2015 14:15

 

 

Z prvopočátku jsem nebyl zas až moc vodvařenej z této přestavby. Velké, těžkopádné, celé od oleje zbastlené . No a zrovna  v den příjmu jsem byl dost roztěkaný, na  nějaké sypání nápadů z rukávu pro majitele motocyklu, který chtěl slyšet, co vše se předělá a jak.

 Nicméně pán byl velmi chápavý a rozumný, když viděl aktuální situaci v dílně v plné sezoně, no  nenaléhal  na wau efekt hned při přejímce.

 

Po asi 2 hodinovém povídání jsme se dostali k jádru věci. Původně chtěl pán stavbu kolem cca 50tis, nicméně jsme nakonec  sklouznuli  k hranici 100tis, odkud už se dá odstartovat ,,udělat‘‘ pěkná stavba. Slovo dalo slovo a bylo ujednáno.

 

Započala rozborka, vše zbytečné pryč. Následovala výměna zadních povadlých tlumičů , výroba sedla s kapsou pro baterku, aby nebyla vidět samo sebou. Odtučňovací kůra ořezáním všeho přečuhujícího, napasováním pořádné RETRO nádrže, která připutovala až z Anglie.

Demontáž motoru z rámu a očista.

Po nekonečném, několikanásobném pokusu o omytí motoru a jeho odmaštění se dílo zdařilo.

Motor dostal nový kabát, přetěsnění, oleje, svíčky, filtr atd.

 

Celkem šlo vše jak po másle až na  kompletaci  elektroinstalace, kde se musela vyměnit půlka všech kontaktů, které byly tak  plesnivé, že nebylo zbytí.  Původní dobíjení bylo potřeba zmenšit a nějak dostat pod sedlo s baterkou. Vše se zdařilo.

Největší průser nastal při první testovací jízdě, po několika prudších přidáních plynu jsem měl pocit, že něco není  all right se spojkou.

 Na mé výslovné dotázání, zda je potřeba něco dělat s motorem a zda je bez závad, zda řadí a jede bez problémů, reagoval majitel yes, vše je ok, plně funkční!!!

Bohužel, tomu tak nebylo. Po zahřátí a krapínek drsnější testovací jízdě brala spojka kramle a ne a ne držet, zkrátka se rozhodla klouzat.  No a to byl teprve listopad, leden daleko. No jo, ale to není Japonec, toto  být Ital, a pokud je potřeba lamela vyměnit= motor celý ven a vše znova.

 Byl jsem nešťastný, tolik práce a teď znova. Při opětovné rozborce jsem vyměnil pro jistotu všechna gufera, páč  ten motor nebyl fakt all right, ale tekl jak necky. Bohužel, majitel toho moc nenajezdil  a olejových louží pod motorkou si zřejmě nevšímal.  Jo a v  motoru při výměně filtru jsem vyndal ještě originál olejový filtr z Itálie asi ještě od výroby , nebo nevím jak si vysvětlit jeho barvu,  nápisy v Italštině a stav rozložení. To však nebyla vina nynějšího majitele, ten měl motocykl velmi krátce a hned se rozhodnul pro přestavbu a veškeré výměny s tím spojené.

Vyndat krásně načančaný motor po laku a dostat jej zpět bez škrábanců a zjevného poničení  do rámu byl nadlidský výkon. Pár šrámů  sice utrpěl, ale nic co by nešlo zakápnout barvou.

Po sestavení, jsem jel na výlet. Zřejmě poslední listopadový den na vyjížďku. Slunce pálilo do zad a jízda byla moc fajn, začínal jsem si to užívat. Ta ona těžká motorka mě začala bavit, motůrek klapal pěkně od spodu, spojka  makala jak zamlada, bodejť ne, když je nová, že? No a bylo na čase se vrátit do dílny. Vůbec se mně nechtělo.

Vše už maká jak má.

Ještě nablýskat, pomazlit, no a předat právoplatnému majiteli.  

 

Fotogalerie: Moto Guzzi T5 850 ccm