PŘESTAVBA HONDA CB 500 FOUR

04.03.2014 17:55


HONDA CB 500 FOUR
Rok výroby 1976 - 2014 Cafe Racer

Doba renovace - 4 týdny

Tento motocykl stál pod přístřeškem, kde na něj v místě předního světla a krku řízení pršelo. Majitel na něm přestal jezdit v roce 2003. Po dvě léta ještě platil pojistku a pak to vzdal. Po celou tu dobu stál motocykl na stejném místě, odkud jsme jej odvezli. Pod koly a na pneu byli výrazné otlačeniny, ložiska v kolech byly zarezlé. Z počátku to vypadalo, že jsme přijeli pro motocykl z 1. světové války!!! Nechápu, že někdo to může nechat dojít tak daleko. Ráfky kol byly tak rezavé, že nechat je opět ochromovat by bylo dražší než koupě nových. Proto jsme zvolili cestu nejmenšího odporu a nechali jsme je nalakovat do práškové barvy společně s dráty výpletu. Výsledek je pěkný. Samo sebou chrom je chrom, ale rozpočet je rozpočet. Motor byl tak porostlý mechem a vším možným, že jsme jej museli opískovat solí. Nicméně jeho oživení bylo úžasné!!! Po 10ti vteřinovém startu naběhl a zpíval jako o život:-)!!! Jeden z majitelů v Německu, zřejmě ne ten poslední, si motocykl hýčkal a nechal si dodatečně namontovat přední brzdový kotouč navíc. Tedy v té době ne moc běžná věc. Vše oficiálně schváleno německým T.u.v. Dobové doklady i s technickým popisem jsou stále součástí motocyklu. Brzdové obložení, oleje, filtr původní nahrazen otevřenou verzí K§N, nová sací hrdla, svíčky, to vše samozřejmostí. Povedlo se najít pneumatiky, které připomínají dobové ze 70. let za příjemný peníz. Přístrojová deska už v té době byla úžasná, takže ani dnes nebylo třeba na ní něco měnit. Tachometr a otáčkoměr prošli proměnou ala DK CAFE RACER! Probarvené pozadí s logem firmy decentně doplňující volné místo ve spodní části. Jako věčný podpis tvůrce. Místo původních řidítek typ vlaštovek, který podtrhne retrostyl své doby. Kulatá původní zrcátka jsme zachovali, ovládací prvky byly již natolik zašlé, že byly nahrazeny novými. Přední kolo se nám jevilo vkusnější bez blatníku, nicméně není problém blatník dotvořit. Sedadlo, sedadlo, sedadlo!!!!!!!! To byl oříšek, stále se nám nedařilo najít něco jako optimum! Vzhledem k časové tísní, před soutěží Bohemian Custom Bike, jsme dle ememesek od našeho čalouníka, který měl na sedlo 24h, odsouhlasili jeho vzhled, který se tvářil velmi pěkně. Nicméně fyzicky je sedlo krapínek obtloustlejší než jsme očekávali, ale podle vkusu a typu, či velikosti sedacího aparátu nového majitele, se dá upravit na míru, pokud nebude vyhovovat. No pro pohodlí nějaké dámy jistě vyhovovat bude:-)!!! Karburace proplula ultrazvukovou čističkou, takže maximální péče proběhla úspěšně. Elektroinstalace zůstala takřka původní, nebylo zapotřebí něco předělávat. Celkový stav a snaha zachovat co nejvíce původních prvků došla kýženého výsledku!!!

Fotogalerie: PŘESTAVBA HONDA CB 500 FOUR