Scrambler BMW K100

08.05.2021 16:36

BMW K100 RS r.výroby 1984 Výkon 66KW/8000rpm- max speed 210km/h

Scrambler!! - to byla od počátku vize majitele motocyklu. Původně chtěl motocykl provozovat na českých dokladech, ale bohužel motocykl byl již přihlášen u nás a tak nebylo možné legálně udělat  veškeré změny.

 

Tedy přestavět motocykl, poté vývoz do Rakouska a tam opětovně přihlásit, jelikož majitel pracuje v Rakousku. Tímto způsobem a o to složitěji, páč u nás s úředníkem nepohne ani stádo volů. No, až to bude všude v jiných státech běžné po několik desítek let, tak i u nás asi pochopí, že to může jít také už jen z toho důvodu, že to  zaštítí nějaká  firma, jako výrobek razítkem. Takže počítám, jako poslední v EU toho dosáhneme cirka za 8 let, pokud se do té doby  EU  nerozpadne :-)

Motocykl byl započat uprostřed té největší Covidové vyhrocenosti, Leden 2021, takže vypnout TV a místo rádia k poslechu jen youtube + zalígrovat vrata, dveře a okna. No, aby člověk z těch negativních zpráv neměl depréése a následky. Špatná a smutná doba na cokoliv. Stejný motocykl jako téměř přes kopírák jsme stavěli loni a všichni jsme optimisticky čekali v lepší zítřky, bude léto a vše bude ok‚‘‘jo a bylo bohužel jen na pár týdnů. 

Majitel měl tento motocykl velmi dlouho ve stavu rozebranosti, protože chtěl asi stavbu zvládnout sám. Neměl ale na ni čas - známe to, tak nakonec došlo na rozhodnutí nechat to udělat firmou. Za tu dobu čekání na vzkříšení z popela bohužel v nádrži zařvalo a bolestí uhynulo čerpadlo, vstřiky se zanesly a zalepily černou hmotou zřejmě gumou z nádrže ze starých hadic a gumového odpružení čerpadla, páč tam asi někdo nalil to, co neměl, moje dedukce šéf inspektora‘‘.

Vynaložené úsilí při vyčištění nádrže a opětovné instalaci nového moderního čerpadla byla fakt hnůj, práce v rukavicích (to opravdu nešlo a bez nich) jsem byl jak horník z Ostravy za 1. republiky, když pospíchal na oběd. Černá lepivá hmota prostě byla za nehty, v pórech kůže, všude, prostě všude a nešlo to ničím dolů. Ale zvítězil jsem, nová pumpa byla instalována, vstřiky si daly lázně v ultrazvuku a vyloženě jim ta léčebná kúra prospěla. Totiž tři vstřiky ze čtyřech byly zalepené a nefunkční, to se po lázních zlepšilo a poté, co dostaly šokovou terapii acetonovým průplachem, se rozhodly již neprotestovat a začít spolupracovat s impulsem z řídicí jednotky.

Iridiové svíce přispěly také svým dílem a to co motor na asfaltu vykazoval, překvapilo i mne. Zatím nejlepší odezva motoru na plynovou rukojeť, co jsem u K100 zažil. Motor krapínek chrochtal na volnoběh, pokud neměl opravdu min. 70 stupňů. Ale to co pak následovalo, bylo fakt dobrý, na povstalce z popela a roku výroby 1984 jsem opravdu žasl.

Zajímavý tachometr s elektronickým otáčkoměrem a spoustu jiných zbytečných vymožeností od Acewell -Taiwanské produkce. Vypadal pěkně a desingnově pasoval, nebyl zbytečně vyzývavý a měl vše, co majitel požadoval.

Nádrž byla osazena víčkem z duralu+ boční Custom znaky BMW. Barva byla předem daná  Army  zelená, původně měla být lesklá, ale nakonec pod nátlakem z naší strany se majitel rozhodnul pro matný povrch. Sedlo bylo také počinem trošku horkého rozhodnutí, ale ani pod nátlakem nechtěl majitel přidat vrstvu tvrzeného molitanu, aby bylo vyšší a pohodlnější. Vyhrál vzhled a image. Náš zákazník náš pán.

Kdo platí, určuje pravidla do jisté míry. Majitel  si motocykl převzal ve stejný den, kdy měl narozeniny, takže sám sebe nejlépe obdaruješ, tady platilo více než jindy.  Majitel je spokojen, tak mu  dělá dáreček radost. 

Práci zdar a zmetkům zmar.

 

Fotogalerie: Scrambler BMW K100